Ballada - 2. rész: A jégen kívül

Briannel megvártuk amíg a fiúk átöltöznek, aztán hivatalosan is bemutatott nekik. Elsőként Javinak mutatkoztam be, aki széles mosollyal üdvözölt, és férfias kezével finoman, de határozottan fogta meg az enyémet. Tipikus déli, hódító szépfiú kinézete volt, és a kisugárzása sem volt más. Nam sajnos nem tudott velünk tartani, de gyorsan neki is bemutatott a nagybátyám. Ekkor Yuzu még az öltözőben volt.
- Yuzu, éhen halunk! – kiabált neki be Brian, ő pedig visszakiabált, hogy „jövök”. Sietve kijött az öltözőből, a táskáját cipzárazva, aztán rám nézett egy pillanatra, majd az edzőjére. Egy pillanatra végig futott a gyomromban az a bizonyos furcsa érzés, olyan izgatott voltam. Nagyon más volt így látni, közelről, jégen kívül. Tényleg olyan finom vonásai voltak, mint ahogy az a felvételeken és képeken látszik. És nagyon fekete, kicsi, mandulavágású szemei. Nyilván valóan ez nem meglepő, hiszen ázsiai – de nekem nincs egy ázsiai ismerősöm sem, és nem is nagyon beszélgettem még egy ilyen emberrel sem, így számomra ez különlegesnek hat.
- Ő itt az unokahúgom, Lisa. Most vendégségben van nálam a nyáron. Eljött megnézni egy pár edzést, és most ő is eljönne enni velünk – mondta neki Brian, ő pedig bólogatott, majd ismét rám nézett. Ah, miért kezd el lángolni az arcom, ha rám néz?!
Elgondolkoztam egy pillanatra, hogy most akkor hogy is mutatkozzak be? Hisz ő japán. Hajoljak meg? Vagy azért nyújtsak kezet? Vagy várjam meg amíg ő nyújt? Vagy… - ezek a gondolatok suhantak át egy másodperc alatt az agyamban, de aztán végül ő kezet nyújtott nekem.
- Helló, Lisa vagyok, nagyon örülök – fogtam meg a kezét, amely olyan karcsú volt akár csak ő maga.
- Yuzuru Hanyu vagyok, én is örülök – mondta, miközben gyengéden kezet fogott velem egy udvarias mosoly és apró meghajlás kíséretében. Gyorsan én is követtem, és meghajoltam.
Basszus, legalább úgy érzem magam, mint más amikor Brad Pittel találkozna.
- Akkor menjünk szerintem -  mondta Brian, megveregetve Yuzu és Javi vállát, és el is indultunk.
Az étterem ahová mentünk, leginkább ilyen gyorskajálda-szerűségnek felelt meg.  Többféle hamburgert, vimpit, pizzát, sültkrumplit és egyéb egyszerű kajákat lehetett kapni. Én gyorsan kértem egy hamburgert – ezzel nehezen lehet mellényúlni – és a többiek is rendeltek. Miután elment a pincér, a mellettem ülő Brian elkezdett Javival beszélgetni a mai edzésen való teljesítéséről. Én csak ültem szótlanul, mint a kuka, és igyekeztem azon, hogy ne látsszon, mennyire zavarban vagyok attól, hogy Yuzu előttem ül. Igazából csak pár pillanat erejéig mertem ránézni, nehogy azt higgye, bámulom. Ő koncentráltan figyelte Javiék beszélgetését – gondolom neki kicsit nehezebb volt megérteni az angolt – és néha hozzászólt, iszonyatosan aranyos akcentussal. Elsőre el is mosolyodtam rajta, és nagyon igyekeztem, nehogy észrevegye.
- Basszus, ne csak szakmázzunk itt, szegény Lisa halálra unja magát! – fogta meg a vállamat Brian. – Bár korcsolyázni nem tud, ellenben profi szinten zongorázik.
Kösz, de NE. Brian, kérlek, csak ezt ne hozd fel!
- Ah, komolyan? Wow! – mosolygott szélesen rám Javi, Brian pedig büszkén bólogatott. Ekkor már Yuzu is engem nézett érdeklődve, valamiért úgy éreztem, hogy belém fúródik a tekintete. Ah, nagyon utálom ha rólam van szó.
- Nincs ebben semmi különös… - tűrtem hátra zavaromban a hajamat a fülem mögé, és megvontam a vállamat. – Ezt tanulom, máshoz nem is értek.
- A zongora nagyon szép. A kedvenc hangszerem – mondta Yuzuru kissé akadozó angollal, majd rám mosolygott. Egy pillanatra el kellett gondolkoznom rajta mit is mondott, mert nehezen volt érthető ahogy beszélt, de megértettem. Egy másodperc erejéig visszamosolyogtam rá, majd tekintetem visszaemeltem az asztal pultjára, ahol eddig is volt.
- Mindig is meg akartam tanulni zongorázni – mondta Javi. – Biztos nehéz lehet! Az a sok ujj össze-vissza megy… - imitálta az asztalpulton a zongorázó mozdulatokat.
Kicsit kuncogtam rajta.
- Hát, sokat kell gyakorolni… de amit ti csináltok, sokkal nehezebb. Könnyen megsérültök, el sem tudom képzelni, hogy lehet ezt kibírni.
- Minden művészetnek megvannak a maga nehézségei és szépségei – mondta bölcsen Brian.
Meg is hozták a kajánkat végre. A nyál összefutott a számban, mikor elém tették a hatalmas amerikai hamburgert. Oké, de most próbáld moderálni magad Lisa, ne úgy egyél mint egy disznó…
Azon gondolkoztam, szegény Yuzunak milyen nagy váltás lehetett az otthoni japán konyháról ez a nehéz, zsíros amerikai kaja. Bár gondolom már megszokhatta ez alatt a három év alatt. Ahogy fogta a sültkrumpliját, észrevettem, milyen szép kezei vannak. Basszus, én tényleg egy beteges fangirl lettem.
- Lisa, akartam mondani neked valamit – mondta Brian két falat között. - Úgy tűnik, szeretsz ott lenni a cricket klubban, nem igaz?
- Igen, nagyon élvezem nézni az edzéseket – bólogattam mosolyogva.
- És mit szólnál, ha még pénzt is keresnél vele? Tudnék ajánlani neked itt egy kis nyári munkát, így legalább biztos van mivel elütnöd itt az időt. Nem lenne bonyolult, egy kicsit segítened kellene a kölcsönözhető korcsolyákat karban tartani, illetve a tréningek után egy kicsit kitakarítani. Ezen kívül néha előfordul, hogy kamerafelvételt csinálunk a srácokról, hogy vissza tudjuk nézni a hibákat. Ebben is segíthetnél, hogy ne folyton nekem kelljen, vagy Tracynek. Mit szólsz?
Magyarul végre lenne egy hivatalos ürügy, hogy folyton ott lógjak, és nem kellene kellemetlenül éreznem magam miatta? Minden nap ott lehetek, és nézhetem Yuzut, ráadásul pénzért? NANÁ HOGY!
- Ez szuperül hangzik – vigyorodtam el örömömben. – Nagyon szívesen elvállalom!
- Szuper! Srácok, van egy úgy tag a társulatban – mondta Brian, és megveregette a vállamat. A többiek is örömmel mosolyogtak rám.
A hangulat az idő elteltével egyre jobban feloldódott. Én csendes maradtam szokás szerint, de azt vettem észre, hogy Yuzu teljesen máshogyan viselkedik a jégen kívül. Edzés közben eszméletlen katonás renddel és fegyelemmel dolgozik, itt viszont teljesen leenged, sokat mosolyog és nevet, főleg Javival. Úgy tűnik, ők ketten nagyon jól megvannak, és bár Yuzu angolja néha tényleg kissé érdekes, Javi mellett teljesen feloldódik minden gátlása. Nagyon élveztem ezt a vacsorát, annak ellenére hogy nem beszéltem sokat; elég volt, hogy a társaságukban lehettem. Remélem lesz még ilyen alkalom!
Másnap már kezdtem is a munkát. Igazából egyelőre nem sokat kellett csinálnom. Először sorba kellett rendeznem a korcsolyákat lábméret szerint a kölcsönzőben (ahonnan szerencsére ráláttam a pályára), este pedig egy kicsit fel kellett söpörnöm a pálya körül. Az utolsó korcsolyázó Yuzu volt, ő maradt ott gyakorolni. Ez volt az első alkalom, hogy csak ketten voltunk egy helységben, és kissé zavarban voltam.
Találtam az egyik padon egy pulóvert, de nem Yuzu cuccai között volt. Mondta Brian, hogy a talált tárgyakat rakjam el a raktárba, de nem tudtam, Yuzué-e.
Zavarjam meg a gyakorlásban? Egyáltalán hogy szólítsam meg? Japánban mindig raknak valamit a név mellé. Yuzuru-kun? Vagy hülyén jön ki? Brian és Javi Yuzunak hívja, de lehet hogy csak azért, mert már jóban vannak. Úr Isten…
Egy pár percig ezen hezitáltam, aztán végül bátortalanul a nevén szólítottam a pálya széléről. Elsőre nem hallotta, így muszáj volt hangosabban megismételnem.
- Öhm… Yuzuru! – Erre már idefigyelt. – N-ne haragudj… - Megint lángolt a fejem.
Oda korcsolyázott hozzám, érdeklődve nézve.
- Ne haragudj, nem akarlak zavarni, csak… ez… - néztem a kezemben lévő fekete, garbós kötött pulóverre – …szóval, ez a te pulóvered? Vagy… valaki itt hagyta?
- Nem, nem az enyém – rázta meg a fejét, és barátságosan rám mosolygott.
- Oh… értem. Oké… ne haragudj hogy megzavartalak – mondtam, és valamiért automatikusan meghajoltam egy kicsit.
- Nincs gond – mosolyodott el szélesebben, és bólintott egyet a fejével. Elindult vissza a pálya közepére. Én elindultam a raktár felé, mikor hirtelen a nevemet hallottam a hátam mögül.
Ez most Ő volt?
Megfordultam, és Yuzuru nézett rám.
- Hogyan mész haza innen?
Sűrűen pislogtam meglepettségemben. Ezt meg miért kérdi?
- Azt hiszem… gyalog. Igen, Brian nem lakik annyira messze innen.
- Csak mert mi ketten vagyunk itt, senki más. Késő van, és lehet hogy veszélyes egyedül menned. Ha gondolod, elviszünk, anyukám úgyis eljön értem.
Úr Isten. Ennyire kedves, hogy erre is gondol?
- Oh… Jézusom, miattam nem kell kitérőt tenni, tényleg közel van! – tűrtem el a hajamat zavaromban.
- Kérlek, fogadd el. Tényleg nem jó környék, főleg egy fiatal lánynak.
Már megint lángol a fejem. Remek.
- Hát… nem is tudom, ha nem nagy kitérő, akkor… nagyon köszönöm, elfogadom.
Kiszélesedett a mosolya.
- Rendben – bólintott - Fél óra múlva érkezik az anyukám. Hamarosan lejövök a jégről, átöltözök – mondta, majd visszakorcsolyázott középre, és elkezdett egy forgást gyakorolni. Egy pár másodpercig még néztem őt – egyszerűen sosem tudtam megunni a látványát – aztán elvittem a pulcsit a raktárba. Nagyon örültem neki, hogy megkérdezte ezt. Nem is tudom elhinni, hogy egy srác hogy lehet ilyen… tökéletes, mint ő. Biztos vagyok benne hogy vannak neki is hibái. De egyelőre képtelen voltam látni őket.
Amíg Yuzu átöltözött és lezuhanyozott, én gyorsan felsöpörtem a padok körül. Még nem is végzett, mire az anyukája megérkezett, és belépett a pálya ajtaján. Egy átlagos, alacsony kis japán nő volt, egy egyszerű virágos nyári egyberuhában.
Most Ő nem tudja hogy én ki vagyok. Mégis bemutatkozzak annak ellenére hogy nincs itt Yuzu? Megint olyan hülye helyzet ez…
Szerencsére nem kellett tovább stresszelnem, mivel az említett kissé még vizes hajjal, de megérkezett.
- Anya! Szia – szólalt meg japánul Yuzu (legalábbis úgy tudom, ezt mondta), és átölelte. Nagyon aranyosnak tűnt az anyukája, és látszott, mennyire szereti a fiát. Ezután valamit japánul kezdett hadarni, és rám mutatott - gondolom elmagyarázta ki vagyok, és hogy hazavihetnek-e.
Az anyukája rám nézett, kedvesen mosolygott és felém nyújtotta a kezét. Meghajolva bemutatkoztunk egymásnak, majd bátran hívott magukkal a kocsiba.
Az úton végig japánul beszélgettek, így egy árva kukkot sem értettem. Iszonyú fura nyelv ez, sosem tetszett igazán, de Yuzutól mégis valahogy szebben csengett.
- Itt, itt vagyunk. Köszönöm szépen… Arigatou – mondtam nekik, és úgy látszott nagyon tetszett nekik hogy japánul próbálkoztam, mivel lelkesen felnevettek. – Jó éjszakát!
- Jó éjszakát Lisa – integetett még egy utolsót a lehúzott ablakon keresztül nekem Yuzu, és elhajtottak. Sötét mandulavágású szemének pillantása megmaradt az elmémben.

***

- Neked tetszik ez a lány – mosolygott Yuzu édesanyja, miközben az utat nézte a volán mögül.
- Mi? Honnan veszed? – kerekedtek ki Yuzuru szemei. - Ez nem igaz – tette keresztbe maga előtt a kezét, és zavarában minél inkább a mellette lévő ablakon bámult kifelé.
- Ismerlek, Hanyu Yuzuru – borzolta meg gyorsan hajkoronáját az anya, mire Yuzu duzzogva levette magáról a kezét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése